Gitár – vagy amit akartok

Fórum kezdőoldal Fórumok Gitározás Gitár – vagy amit akartok

Ennek a témakörnek tartalma 7,027 hozzászólás, 80 résztvevő. Utolsó frissítés:  Dye 14 órája, 27 perc telt el.

15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 7,028
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8293

    dcsabi
    Felhasználó

    Dont stop me az Freddie iromány. Akkoriban nem közösködtek. Szóval szerintem Mercury örökösei kaphatják.
    Illetve gondolom az előadói jogdíj meg megy a 3 tagnak.

    Lehet nem így van, én ezt gondolnám.

    Gitárt venni csak úgy lehet, hogy próbálgat az ember. Láttam már botrányosan összerakott Sure gitárt is.
    És valahogy egy gitár nálam 300 000 Ft-nál élből nem érhet többet. Csak fa meg fém 🙂

    #8292

    Dye
    Moderátor

    Francois… akkor… lehet, hogy túl olcsón adtam el a Gibson L6-S 1976-os Stagg copymat… az egy naggyon jó kis cucc volt…
    Hogy noname LP?! Nem is rossz ötlet… A sok brand fan pár éve még irtózott a kínai cuccoktól, csak a Sony, Ericsson, Nokia, később az LG, Samsung volt a menő mobil, most meg kaparnak a “noname” Huawey meg a Xianomi után…
    Meg… az a “noname” Volvo is egészen jól lett összerakva…
    .
    MÁS!
    .
    A Fórum Öregjeinek: Szörényi Levente interjúja a februári Fonográf koncert ürügyén…
    .
    még egy kis OFF!
    Vagy egy éve megy a Jakobs kávé reklámja, alatta a Queen Don’t Stop Me Now nótájával.
    Aztán… beindult az Emirates Airlines reklámja, megint Mercury csalogatja az utasokat: “Don’t Stop Me Now”…
    Erre… a T-com, vagy mi… egy egész filmsorozatocskát forgatott le, ami mire épül? Hát persze… a Don’t Stop Me Now…
    Vajon ki kap ezekért temérdek jogdíjakat…

    #8291

    Francois
    Felhasználó

    Hááát…
    Az akusztikus gitárok egy dolog (bocsánat!), ám amikor az adott márka (jelen esetben: Gibson) emblematikus modelljével (főként: Les Paul) is gondok adódnak, és másik gyártó copy-ját ugyanabban az árban jobb minőségben kap(hat)ja meg az ember, akkor az hosszabb távon egyenlő a gazdasági öngyilkossággal. Igaz, az sem segít/ett nekik, hogy javarészt annyira a legendás modelljeiket keresik és várják el tőlük, aminek “köszönhetően” egyes újításaik kvázi megbuktak. Talán létre kellett volna hozniuk egy fiktív márkanevet, amelyet senki sem kötött volna hozzájuk, és az egyéb dolgaikat azon keresztül árulni (lásd még: neves alkotóművészek álnevei).
    Szerintem.

    #8290

    Dye
    Moderátor

    .. Francois… hát igen… sokat és sokakat “láttak”, vagyis hallottak ezek a nem-szokvány-széria mikrofonok is…
    Felvételeknél a banjokhoz és a herflihez használtuk…
    A Rolandot persze csak stúdiózásra és MIDIzésre használtuk, nagyon jó a hangkészlete, főleg a fúvósok, és a nekünk annyira fontos basszusok.
    Kiváló bőgő hangot csinál, amit slide-oztunk, mintha kézzel csúszkálna a bőgős a nyakon.
    .
    Szomorú hallani, hogy az echte Epik sem az igaziak már. Alig szóló Fendert néha hoznak ide, nincs az a húr, ami segíthetne rajta… és az Ibanezekről ne is beszéljünk inkább.
    Ami viszont még nagyobb szomorúsággal tölt el bennünket az az általunk évek óta ajánlott, olcsó Cortok minősége.
    Vagy 5 évig nem volt itt rossz AD810 vagy akár AF510. Mikor Dél-Koreából átment a gyártás Indonéziába, még tán jobbak is lettek az OP lakkozással.
    Aztán… tavaly egyszer csak hozott valaki áthúrozni egy már csájníz 810-est. Fél óra tökölődés, áthúrozás, nyakállítgatás után se lehetett rendesen belőni. Mintha elfogyott volna a trust rod nyakpálca menete, vagy kiugrott… franc tudja.
    Vagy zörgött, vagy a magasított húrállással elhamisodott.
    Tegnap volt itt egy csodás, fekete AD880… ugyanaz a gond…
    Akkor most… mi a francot ajánljon már az ember?!
    Félek, hogy egyszer csak megjelenik valaki egy így összepakolt Earth 70-essel…

    #8289

    Francois
    Felhasználó

    Huhhh… Dye… ezek a cuccok, amiket most árultok… valahogy azt az érzetet hozták elő belőlem, hogy olyan ember kezébe valók, mint mondjuk Majnik Laci, ki értő módon hozná elő belőlük azt a hangzást, ami jellegzetesen a sajátjuk, és alkalmazná azt a saját zenei világában odaillően. Az áruk azonban több, mint baráti!

    Azért a Gibson-Epiphone jelenlegi története szerintem nem ennyire egyszerű. Nagyobb gondnak tartom, hogy rengeteg panaszt lehet rájuk hallani mostanában, hogy a drágább “eredetiusa” hangszereik messze nem azt a minőséget képviselik, amit az árcédulájuk tükröz. S mivel abban az árkategóriában azért már javában lehet válogatni, s bőven találni minőségileg jobbat, ez nem igazán tesz jót gazdaságilag egyetlen cégnek sem. S állítólag ez rájuk jobban jellemző, mint mondjuk a másik nagy név, a Fender háza tájára.

    #8288

    Dye
    Moderátor

    dcsabi… jó, hogy odaírtad az uccsó sort, hogy ti nem akusztikus zenét toltok mint BalaskoGáborék…
    Persze… ha van egy jó mikrofonos jel a gitárról, ma már mindent lehet csinálni vele…
    pickuppal pláne… de az már nem akusztikus gitárhang
    Mi kompresszort meg torzítót küldtünk a blues herflire… rá egy kis Crumar takaró (szőnyeg)…naggyon kúl volt a sound…
    apropos…
    Tudom, itt senkit nem érdekel a szinti, de van nekünk eladó:
    .
    Vintage Crumar Performer (1979 – olasz analóg szinti) – 100.000 Ft.
    Roland D10 5 oktávos szinte vadi szinti, állvánnyal, Cubase programmal + kézikönyvvel – 30.000 Ft.
    .
    Ja, van még két Vintage Shure PE56D-CN 1960’s mikrofon, kábel+kengyel – 10.000 Ft./db.

    #8287

    dcsabi
    Felhasználó

    BUÉK!

    Szerintem simán lehet effektezni akusztikus gitárt. Én megtettem 🙂
    Compressor alap mivel együtt szólok másik gitárral, digi zongorával a vonós, hammond szőnyegeivel, basszusgitárral, dobbal, és 2 ének mikrofonnal.
    Könnyen elnyomva érzem magam. + Mivel Metallicát jászunk, szükségem van jó hangkitartásra.
    Úgyhogy én esetenként szétszedtem a gitárhangot követve a lemezen hallottakat. Használtam tremolót, kórust,fézert, kopresszort, delay-t sőt wah pedált is. Ok a wah tényleg mocsokság de miért ne? A torzító a lélektani határ nálam 🙂 Az már tényleg nem unplugged.

    No de ebben az esetben riff alapú zenéről van szó ahol a dalok 90 %-ban nem akusztikusra lettek írva.

    #8286

    Dye
    Moderátor

    Francois… nnnaja… valamit valamiért… már 30.000-től kaphatsz kellemes, furnér-hangú csájníz Epiket, nagyon jó bevétel ez a cégnek, mert iszonyat mennyiségben gyártják.
    Így persze… be kellett áldozni az eredetit…

    Igen, Maxipocak Balinkán is csodásakat énekelt Enioth-tal… az új fórumosoknak ideteszek egy Maxi-covert… nem semmi, lehet lájkolni!
    .

    Más! Közben idetolta a YouTube Endrét, akinek a gitárleckéit mindig élvezet nézegetni.
    Itt sírnak felnőtt férfiak, hogy túl vastag az ujjuk, és sűrű a húr a westernen, erre itt van Endre egy low-end Stagg-el, fáradt húrok, pontatlan vékony E, zörgős H meg basszusok, de nagyon okosan mutatja a frankót:
    .

    #8285

    Francois
    Felhasználó

    Balaskó Gábor! Gratulálok a cuccodhoz! Szerintem is jó választás volt! A többi pedig részben ízlés kérdése, ha Neked az tetszik, akkor miért ne?!? S hajrá, sok sikert a közös zenéléseitekhez, illetve a fellépéseitekhez!

    A régi tagok közül azért akad, aki profin zenél. Milán barátunk például profi zenész lett, ebből él, ám megmaradt annak a végtelenül kedves valakinek, akinek anno itt megismertük. Maxipocak szintén énekel, igaz, ő a szabadidejében, munka mellett. Tibor tudtommal a saját kedvtelésére zenélget, egy nagyon szép és jó gitárt vett pár éve magának. A többiekről nekem sem sok infóm van.

    Az egyik előző fotóról jutott eszembe:
    Jelenleg az borzolja a nemzetközi hangszerpiac kedélyeit, hogy beadja-e a kulcsot a Gibson-Epiphone. Tavaly bezárták az egyik legrégebbi, s így az egyik legtradicionálisabb gyárukat, most pedig nem vesznek részt a 2018-as (január végi) NAMM Show-n. Egyik márkájuk sem szerepel a kiállítók között. Nagyon nem mindegy, mi és hogyan fog alakulni.

    #8284

    Dye
    Moderátor

    BalaskoGabor… ha tetszik a hangja, akkor persze hogy hagyd fönn, és élvezd!
    DE! Folyamatosan waccsingold hátulról a húrtalpat egy papírral, nem kezd-e leválni a fedlapról, no meg… fektess vonalzót vagy valamit néha a fedlapra a nyereg mögött, nem kezd-é púposodni.
    Különben… igazsága vagyon Datolya kollegának abban, hogy ha lehet, ne piszkáljunk bele egy akusztikus hangba, max. ugye… MIKROFON után visszhangoztatni…
    De… miután te eleve azzal a PureMinivel akarsz pikápozni, akkor már tökmindegy, hogy milyen effektet raksz rá, hiszen eleve nincs akusztikus hangzásod.

    #8283

    Datolya
    Felhasználó

    Balaskogabor tudom mire gondolsz, én sem durva, “dedmetálra” torzított effektezésre gondoltam… 🙂
    Hallottam már többször itt-ott gyengébben effektezett akusztikus gitárt szólni (delay, chorus, octaver) nekem idegennek hatottak ezek a dolgok akusztikus gitárhangnál. De mondom, lehet csak az én ízlésem túl konzervatív 🙂

    #8282

    BalaskoGabor
    Felhasználó

    …Dye…
    Hááát, most akkor mit csináljak? Tegyem vissza a tüskéket? (Szerencsére megvannak…)
    .
    Lehet, az én fülemmel van baj, de nekem tetszik az a hang, ami kijön a PureMini-ből a Roland Cube-on keresztül. Bedugtam a Tascam-ba is, ott is természetesnek érzem a hangzást. Holnap lesz időm, csinálok felvételt…
    .
    …Datolya…
    Itt ne durva, eltorzítós effektekre gondolj, hanem olyanra, ami megtartja a gitár hangját is, de mégis néhány dal igényli. Pl.: reverb (zengető), chorus, delay…

    #8281

    Datolya
    Felhasználó

    Sosem értettem minek egy akusztikus gitár hangját effektezni. Pont az akusztikus, természetes zengése/hangja a szépsége, ami effektekkel (szerintem) csak el van rontva. Effektezni, hangzásokkal játszani ott az elektromos gitár, az pont arra való. Én nagyon az elektro-akusztikusokkal sem vagyok igazán kibékülve. Erősítőre dugva valahogy már nem jön az a szép, természetes hangzása amitől akusztikus az akusztikus. A hangszedő már nem adja vissza azt…talán a felső kategóriás hangszedők igen…
    Persze ez is csak egy nézőpont 🙂

    #8280

    Dye
    Moderátor

    BalaskoGabor… Sokszor írogattunk már itten, milyen sz@rul szólnak még a drágább hangszedők is, és az egyetlen megoldás, hogy MIKROFONBA KELL PENGETNI !
    Még egy kisebb frekvenciatartományú dinamikus Shure is nagyságrendekkel természetesebb hangot produkálhat a színpadon, mint egy 1.000 dolcsis pickup.
    Elkeseredve hallgattuk egy YouTube videón, ahogy kedvencünk, Paul McCartney egy hangszedős westernnel tolja a szívfacsaróan csodás “Here There and Everywhere” – t a színpadon. Kiábrándító volt azzal a – bizonyára rohadt drága – pickuppal hallgatni.
    Mit vársz akkor, egy ilyen olcsó, 150 dolcsis Pure Mini hangszedőtől?!
    Hallgasd a srác tesztjét, mikor a Pure Minivel penget, és kapcsolgass vissza a mikrofonos felvételhez. Elkeserítően iszonyatos a minőségkülönbség… :
    .

    .
    Nem tudok veled egyetérteni a PowerPins húrtalpra (húrlábra) gyakorolt mechanikai hatásával kapcsolatban sem.
    Tudom, a mérnök beszél belőlem, de ez a hátrafelé kinyúló rész a mechanika-előadáson a konzolos tartók témakörébe tartozott.
    Éppen az a gond, hogy a PowerPins szorosan a talpba van csavarva. Így – oldalról nézve – az egész szerkezet egy fektetett, hátrafelé néző, U-alakú rendszert képez.
    Az erővektorok iránya azt eredményezi, hogy a húrvégek által kifejtett vizszintes húzás pont a húrtalp alatta lévő, hátrafelé néző élére gyakorol feltépő hatást.
    Nem véletlenül találták ki a tüskés húrrögzítést.
    Amíg bélhúrokat, később nylonhúrokat tettek csak a gitárokra, a gyengus feszítés nem sokszor tépte föl a húrtalpat, persze nálunk is megesett kétszer is…
    Mikor megjelentek a bazi feszítésű fémhúrok, már nem bírták a ragasztók, így a húrokat hátravezették a gitár fenekére, mint a vonósoknál vagy a mandolinnál, és így a gitár popsija fogta föl a nagy feszítést.
    Ezért baromság persze az általad is belinkelt Epiphon, ahol klasszikus gitáros, “nylonos” befűzést alakítottak ki.
    Ez ugyanúgy fedlap-felpuposítást, vagy húrtalp leszakadást eredményez mint a PowerPins:
    .

    #8279

    BalaskoGabor
    Felhasználó

    …Dye…
    Az effekt nagyon jól használható színpadon. Rádugom a gitárt és az énekmikrofont, és mindkét csatorna külön effektezhető. Egy pedálban van a gitár effekt és az ének effekt. Pont ilyen egyszálgitáros dolgokhoz találták ki… Looper is van benne. A gitár nem mikrofonnal lenne kihangosítva, hanem a beépített hangszedővel.
    .
    A PowerPins-nél ezek az ellenérvek bennem is megfogalmazódtak. Vannak viszont olyan gitárok, ahol gyárilag nincs tüske, hanem a húrlábban van elbújtatva a húr vége. Példa. Itt valóban fennálnak azok a mechanikai dolgok, nyíróerők, amelyekről írtál… Nem beszélve arról, hogy a fa híd nem mindig bírja el a feszítést. De a PowerPinsnél csavarokkal van tulajdonképpen összefogatva a gitár alsó bridgeplate-je, a gitár fedlapja és a híd, Így. Én furcsának találnám, ha így felszakadna a híd… Mint ahogy ezen a képen látható.

15 bejegyzés megtekintése - 16-30 / 7,028

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.